Efter regn kommer solsken

I morse regnade det. Och inte lite, det riktigt öste! Först tänkte jag bara "ååh näää, inte regn nuuu!". Men... när jag gick ut i det, på väg mot bussen, så kände jag den härliga doften av blöt asfalt, den upptvätta myllan och kände de ljumma dropparna mot huden. Det är livgivande, det är vår och växterna behöver onekligen vatten för att växa och frodas. Dessutom, har det börjat regna så kommer det också sluta, om det kan man vara vis. Och mycket riktigt, när bussen anlänt till Lund var gatorna blöta, men skyn var ljusblå och solen sken. Så det är sant som de säger, efter sol kommer faktiskt solsken. Så även i Arlöv, ty när jag återvänt efter en inte allt för hård skoldag hade marken redan börjat torka upp och jag är ganska säker på att träden såg lite grönare ut än de gjorde igår.

Övrigt. Idag blev jag ofrivilligt gruppledare för den eminenta gruppen 8 när vi skulle diskutera systemet med listor då man väljer tema för grupparbete. Men det gick väll bra, fick stå framme vid katedern och redovisa våra åsikter. Gillar faktiskt att stå och prata sådär. Precis innan är det kanske lite småpirrigt. Men när man väl står där.. aah, en ganska speciell känsla. Kände det även de gånger man fick ta befäl i lumpen, det är kul att ha ansvar! Även om det idag kanske inte var något jätteviktigt...

Idag har jag även anmält mig till ett program inför hösten, fler anmälningar kommer. Men alltså. Studera.nu. Kan det vara Sveriges sämsta hemsida? Jag och Jon kom fram till att det nog är Herr Nilsson (Pippis lilla apa för er som inte är kulturellt bildade nog för att förstå det direkt) som har skapat sidan. Och för detta fick han 30 miljoner bananer. Jävla apa.

image28
Jag gjorde en bild på Herr Nilsson. Kolla puckot, ingen aning om vad han syslar med! Han är nog bra på att skala bananer... Men webbdesign.. Nej där blev det för svårt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0