Onsdagskvällar = Filmkvällar. ZULU!!

Ja nu har det blivit filmkväll hos Andreas 2 onsdagar i rad. Mycket trevligt, titta på film är alltid trevligt. Och vi hårt läsande studenter behöver verkligen ett litet break då och då...hmm eller hur var det nu. Nåväl, kvällen bjöd på såväl svensk humor med bland annat Varan-TV, lundahumor när den blir som bäst, samt en klassiker i form av Zulu. Faktiskt en riktigt bra rulle, fast slagscenerna var tämligen tafatta... "OMG, jag har fått ett spjut en millimeter in i benet, jag DÖÖÖR!!!" eller "ZULU ZULU ZUUUuul...!!" Vi var alla ganska förvånade över att de 4000 Zulukrigarna inte översvämmade de 140 engelsmännen och gjorde slut på tedrickarna en gång för alla. Istället sände de fram 50 krigare åt gången för att möta sin för savannen så passande klädda, med  röd uniform och vit hjälm, baneman. Vi har även lärt oss Zulu. För att säga "Hej vite man, nu har vi också eldstavar!" säger man "ZULU ZULU, ZUULU ZULU!!!" ungefär. Men "Hej Mombasa, vilket vackert väder vi har idag. Soligt typ" säger man istället "ZULU ZULU! ZUULU! ZULU ZULU..ZULU!" komplext så det förslår.

Efter att vi lekt med Jongos lunar lite började det bli dags att ta sig till bussen. Jag tyckte att vi gick i ganska lagom tid, men visst fan var jag tvungen att springa max när vi kommit till högevallsbadet! Alltid samma visa. Fick i mig flera ton svinkall luft rakt ner i lungorna på köpet, så nu har jag lite ont i halsen, wiiie. Men när jag väl kommit fram till bussen trodde jag i alla fall att jag skulle få ta det lugnt och njuta av en stillsam bussresa. Behöver jag säga att det inte blev så? Tydligen hade varenda fjortis i hela Malmö samlats i Lund just den dagen... Ty bussen blev helt överlastad av småglin som tyckte de var sååå coola när de berättade hur mycket de hade druckit. Och så mitt under resan börjar de hetsa varandra att dricka ur en flaska. Wooow. Klockar var kvart över ett. Och de var på väg hem.. Hmmmm. Coolt. Eller inte.

Idag har jag dels hjälpt syrran med hennes projektarbete, filmade när hon och Ann lärde hästen att gå in och ut ur transporten med hjälp av grindar. Måste säga att Bambini imponerade, hon klagade nästan inte alls! Sen åkte jag ti Andreas och så jobbade vi på med vår 2poängsuppsats. Det är lite knixigt.. men vi får nog ihop det. Det löser sig alltid. Just ja, jag har just fattat att det är den 5e. Alltså 10 dagar tills högskoleansökningarna skall vara inne. Inte på söndag. NÄSTA söndag. Duttit dumhuvud.

Nu är det läggdags för typ en timme sedan. Åker till Småland i morgon bitti och är borta några dagar. Trevligt att se tjocka släkten igen.

Tjing tjing!


Kommentarer
Postat av: Anonym

två gånger = tradition

2007-04-20 @ 16:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0