Google Earth-beroende och bangande bitches

Aaah... Google Earth. Detta mirakel! Har suttit och blivit helt beroende av det, ett återfallsberoende får man väll säga, då jag tidigare varit fast. Man börjar med att öppna programmet, och möts av vår vackra jord. Tänker efter lite, vart vill jag fara nu? Bestämmer mig för att det vore trevligt att strosa runt lite på New Yorks gator. Ställer in siktet och börjar zooma in. Efter ett par ögonblick befinner jag mig i ett slags gudalikt tillstånd, beskådande människorna från ovan. Jag kan se deras bilar, jag kan se människor som tittar på Ground Zero, människor som är på väg till jobbet, människor som handlar, och säkert människor som just har rånat en bank, någon som är död nu, någon som fött nu, kanske någon som en dag kommer bli känd i hela världen. Fascinerande är vad det är. Jag tiltar kameran 90 grader och sätter på 3D-hus och börjar ta mig fram på gatorna, letandes efter landmärken så som Empire State och Central Park. Underligt nog, eftersom jag aldrig varit i USA, så finner jag dem ganska snabbt. Detta beror troligen på att NY är väldigt fyrkantigt, eller för att jag tittat för mycket på amerikanska filmer... Aah, det var en fin semester, men nu är det dags att ge sig av igen, adjö NY, vi ses snart igen! Åker över atlanten, mot mitt kära Arlöv. Men.. jahaja, här var det suddigt! Google, här får ni skärpa er! Senast jag tittade efter var sockerbitstorget inte en pixel stort.

Jag har även roat mig med att hitta några av de hotell som jag och familjen bott på under några olika semestrar, ganska tillfredställande att finna något man letar efter, även om man har en viss aning om var det är.

image6

Här har vi till exempel det trevliga hotellet på Rethymnon, norra Kreta. Hotellet är det i mitteln, med pool och rött tak.

image7

Och här har vi ett hotell i Ayios Nikolaos, även detta norra Kreta. Mycket trevligt, fyrstjärningt och med en pool på ovanvåningen med utsikt över havet. (bada pool med utsikt över havet.. det låter ganska underligt va?)

image8

Aaah och här har vi hotellet i Icmeler i Turkiet, mycket revligt. Det i centrum, med en stor och en lite mindre pool som sitter ihop. Härlig stad, nära till Marmaris också som är lite mer pulserande än denna sömniga men fina stad.

image9

Ja.. Europa. Vackert, inte sant? Och då är det ändå inte utzoomat max!
Så, om du inte har programmet, skaffa det! Går att ladda ner gratis på Googles hemsida.

De bangande bitcharna? Just det. Skulle ha kört boxercise idag, men först bangar Jongo för att han inte hunnit över till rätt sida åsen i tid (från Halland till Skåne) Andreas var fast med krånglade dator i Slogstorp, och då var det bara jag och Igor kvar, så vi sköt upp det till i morgon, fast vanlig träning. GUD NÅDE den som bangar!

Lev väl *börjar spionera på kinserna i förbjudna staden*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0