Gudrun (av)Schy(r)man, och rökande fjortisar

Jo må ni tro, såg Gudrun Schyman idag! Hon skulle hålla ett föredrag i aulan på Eden, och satt utanför och väntade när vi gick ut. Faktiskt en upplevelse, det är ju trotts allt en kändis! Och man blir lite rädd också... korsar benen, för säkerhetens skull. GIRL POWER! Tog en bild på henne.. men vågade inte gå hela vägen fram. Man skall alltid ta det säkra före det osäkra. Kunde ha gått på föredraget.. men var väll inte såå intresserad direkt. Ville sova.. varit trött hela dagen.

image26
GUDRUN!!!!

Ja, det kändes faktiskt som att jag hade varit ute o festat igår, fast jag var hemma hela kvällen. Till skillnad från vissa andra.. Träningen frös inne på grund av att Jon, Igor OCH Andreas var alldeles för bakis för att kunna ta sig ut i normalt solljus... "BARA tre öl" blev en flaska vodka och diverse mer tydligen... och de var inte ensamma. Klockan två på natten, när jag sov sött, fick jag det hör tämligen underliga meddelandet  "Madelene-förfest säger: ska sova si duycshen nu" hmm.. sova i duschen? Hon kunde inte riktigt förklara det där på morgonen. Men vi har nog kommit fram till att knappar med text på inte går så värst bra ihop med bag in box-vin.

I morgon... Får vi se vad som händer. Blir det fint väder lutar det mot grillning och sen Hallands, om det är busväder, så lutar det mot förfest hos Andreas och sedan Hallands. Blir nog bra vilket som.

Just ja. De rökande fjortisarna! Såg tre småungar, max 14-15 år, en tjej och två killar, som stod vid busstationen och rökte... De trodde säkert att de var coola, men seriöst, det måste ha varit det töntigaste jag sett den här veckan. De små barnaansiktena som försökte se coola ut med ciggen i munnen. Det hela blev inte bättre av att tjejen hade järnvägsräls i flabben. Håhåjaja, de små liven.

Nu är det Scrubs och sen sovdags!


Kommentarer
Postat av: Iggy

Jag har suttit på samma bänk som Gudrun.

2007-03-25 @ 22:44:05
Postat av: Andreas

Jag med...

2007-03-26 @ 11:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0