Korvfest in absurdum med efterföljande slöhelg

Jaha ja, så var det söndag igen, och om några timmar är det måndag. Wiie.. MEN, före denna deprimerade veckodag har det varit en trevlig fredag och en sjusovarlördag. Planerna för fredagen löd: Grillfest med Erik på miklagråd och därefter Hallands nation, trevligt ställe som vi inte varit på ett tag nu. Men... som med allt annat i livet så blir det inte alltid som man tänkt sig. Ty, regn och grillning är två ting som inte är helt förenliga. Och regnade gjorde det. Men nu går jag handlingarna i förväg. Mitt på dagen var det riktigt vackert vårväder, solen sken, fåglarna sjöng i trädtopparna och himmeln var blå. Uträttade några ärenden i Lynd, köpte öl och så. Men efter att (givetvis i sista sekunden) ha valt ut en flachig outfit för kvällen hör jag hur det smattrar mot fönstren. Inte något gott tecken..

Möter Calling på bussen som planerat och åker mot Lund. På bussen kom vi fram att risken att få HIV i Malmö är ungefär 1/300000, vilket onekligen känns betryggande. Nåväl. Möter Igor och Jon på Bankgatan där vi snabbt slår fast att planerna nog måste ändras något... Andreas rings och övertygas om att der regnar, så därför beger vi oss till Vildanden och Andreas lägenhet. En på det hela taget trevlig förfest, där vi stekte våra korvar hos Andreas och lyssnade på såväl schlager som oompa lumpa. Jon var nykter, drack ramlösa hela kvällen, vilket inte riktigt passar hans image, men låt gå, ska man upp tidigt och åka tåg dagen efter är det måhända ingen god idé att bli fetpackad kvällen innan.

Så här tedde sig förfesten
image19
Calling och Igor i väntan på buss 4 mott wilde goose. Alltid lika glad!

image20
Wiie, steka korv! Kan medela att fem pers i ett litet pentry är gaaanska trångt.

image21
KORV!! Min är den stora tjocka till höger ;D

image22
Ramlösa, när studenten själv får välja. Eller hur var det nu? Den ofrivillige nykteristen

image23
RIGHT ON!

image24
Var är alla brudarna? We need no girls! "Gnyy stön amen..."

Runt elva ringer vi på taxi och åker mot Hallands! WIIIIEee...vänta nu. Wow, värsta feta kön! Det regnar inte längre, men Andreas och Igor vägrar vänta. Och vart går vi? Helsingcrona.. igen... typ fjärde gången i rad! Gaaah! Och det var inte ens schlagerkväll. När vi kommer dit är det typ 3 pers där, och en kille som står och tutar i en sax. Men, skam den som ger sig. Calling börjar svinga de ludna som om han aldrig gjort nått annat, och så småningom börjar det komma mer folk, för att runt halv ett vara helt fullt. Givetvis lyckades ingen med de tappra försöken att träffa en trevlig donna, så för att få kött bar det av mot det trogna kötthaket Saluhallen! Klockan halv tre är stället helt fullt med hungriga köttätare. Själv nöjde jag mig med att snatta pommes från mina vapendragare. Det mådde både mage och plånbok bra av.

image25
Andreas och kött. Kött som inte är elakt. Snällt kött! Bra kött!

Men, kvällen tar inte slut här! När Calling och jag skall bege oss tillbaka till sydligare bredgrader, möter vi världens lirare på busshållplatsen. Med långt hår, sjutiotalsinspirerad klädsel och stora brillor ramlar han fram: "Harrni nån ALKOHOOL" Calling för talan: "Nej, tyvärr är det dåligt med det" Glidaren ger sig inte: "Fan.. VEET ni nån som har ALKOHOOOL??" Nää.. Men han fortsätter ändå. Hela resan hem pratar han om kvinnofängelset, den där serien som gick för många år sedan. Herre gud, hur kan man åka hela den sträckan och nästan bara prata om kvinnofängelset!? En stor ros till Calling som lyckas prata med honom hela resan.

Resten av helgen har varit... Tråkig. Sov till två på lördagen. Röjde lite i trädgården. Idag, inte gjort nått spännande, läst kurslitteratur och lekt med datorn. Och nu är det snart läggdags! I morron blir det boxersice, så det så!


Kommentarer
Postat av: Jon

Nä, det passar verkligen inte min fylloimage, men jag tog igen det ganska duktigt uppe Göteborg....

2007-03-25 @ 22:50:26
Postat av: Iggy

Du hade störst korv ja. Du lägger upp en smashboll för en kavalkad av fallosskämt här så att jag tror att gamle Siggy Freuds huvud hade sprängts av lycka (om han hade varit vid liv än). Men jag tror att jag själv avstår från att skämta...

Charmigt att Calling var med igen, och Kongo behöver knappast ursäkta sig för sin Ramlösa då han tog igen för det dan efter. ;)

Mysig hamburgare (eller vad det nu är) Andreas...

2007-03-25 @ 22:58:24
Postat av: Andreas

Jag och Igor är faktiskt bra på att handskas med hamburgare (obs internskämt)

2007-03-26 @ 11:36:32
Postat av: Maincoren själv

Hahah alltid lika fyndig. men din skämt BÖRJAR bli lite handfallna!

2007-03-26 @ 22:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0