Otrogna änder och pizza

OJ oj oj vilken dag.. Har haft hela TRE föreläsningar idag, tre!! Man kan få magsår för mindre. *magsår* Det var minst sagt segt att stiga upp idag, men lyckades ändå undgå snooze-fällan. Nåja.. mer eller mindre. Efter den obligatoriska bussturen anlände jag till ett grått och tämligen kallt Lund. På Mårtenstorget observerade jag två vilsekomna änder som spatserade runt som ett vilset turistpar. Det var en hane och en hona, inget konstigt med det. Men, hanen var ringmärkt, men inte honan, vilket ju måste innebära att han var otrogen mot sin.. ända. Vem hade kunnat ana, till och med i naturen förekommer äktenskapsdramat värda en dokusåpa på femman! Men det var en tjusig flamma han fått tag i, det måste jag ge honom, oss män emellan.

Nåväl. Första förläsningen hölls i Palestra, vilket väll var det enda som var bra.. aah bekväma stolar, med skinnimitation vid nacken, och superflachiga bord som man drar ut istället för viker ner! Verkligen imponerande. Hmm.. är jag lättimponerad? Näää. Under föreläsningens gång började det till min stora fasa SNÖA! Vad är detta? Vem skall jag hålla ansvarig? Snö. Det är för fan vår nu! Tack och lov slutade det, och inga spår av vädergudarnas hemska brott står att finna, men minnet finns kvar. Efter denna extremt traumatiska upplevelse var det verkligen nödvändigt med näring, och mycket av det. Andreas skulle iväg och frisera håret, och varken Jongo eller Erik ville äta sunkfallafel, så efter mycket dividerande beslöt vi oss för Mårtens Pizzeria. (Den drivs av ett gäng gemytliga araber, namnet syftar nog på torget...) Jag var trött och hungrig och därmed ganska kinkig... Men det rådde en salamipizza bot på. Mumsfilibabba.

image14
Erik päser efter en avnjuten välförtjänt pizza

image15
Även Jon var mätt och glad

image16
Så här såg min uppätna salamipizza ut.

Föreläsning nr.2 var intressantare, den handlade om nationalism i Europa, ett ämne som är högaktuellt och mycket spännande. Föreläsaren var väll i och för sig bra, men jag fick en stor lust att köpa böcker.. jag misstänker att han innan sin karriär som forskare jobbade på TV-shopp eller liknande.

Föreläsning nr.3 (puh will it never end!) var väll egentligen inte någon föreläsning, utan information om bolognaprossesen, om det nya poängsystemet och uppbyggnaden av kurser och program på högskolenivå. Mycket klyddigt och jobbigt. Jädrans Europa. Varför kan vi inte bara isolera oss helt, stäng gränsen! Så kan vi leva som vi alltid gjort, utan några nya konstiga system. Jag föreslog att vi, Andreas o jag, skulle starta ett snickeriföretag istället, men han trodde inte så mycket på idén. "Tummen mitt i handen AB" klart det hade lyckats!

Utanför Eden fann vi ytterligare en cykel som är släkt med Andreas(cykel. Inte med honom). De är kanske inte så ovanliga ändå. Nu sitter jag hemma och känner mig fyrkantig igen, alla andra ska ut på Wermlands o supa. Men, min kropp sa ifrån, den vill vila och ta det lugnt, ska ju ändå ut på fredag. Och, om ni inte följer med och tränar i morgon, då är ni de värsta sillmjölkarna som finns! Så det så.

Avslutningsvis skall jag göra ett hedersomnämnande! När Calling fick en nys om min blogg blev han lite ledsen för att han varken nämnts eller varit med på bild, så därför omnämner jag dig här och nu, käre Calling; o du män bland män, festprissar bland festprissar, Malmös okrönte konung!
image17
CALLING! Charmig som få.

Just ja. Vi såg Skylltmannen idag! SLUTA MÖRDA OSS. Det var nästan det bästa på hela dagen. En dag med skylltmannen är en bra dag helt enkelt. Nu ska jag chilla och tänka på hur bra mitt huvud kommer må i morgon. Adjöööö


Kommentarer
Postat av: madelene

Så fina bilder! hoppas pizzan smakade!

2007-03-22 @ 02:06:43
URL: http://madelenes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0