Träna, föreläsning och betyg!

Dagen har väll varit en tämligen vanlig dag överlag. MEN, vi fick äntligen våra betyg på hemtentan! Och jag fick *virvelvind* G ! ! ! Inte illa, var verkligen osäker på det där. Föreläsningen var ok, vi fick info från facket, de försökte locka oss med godis, kaffe och billig försäkring (gratis kaffe är vägen till alla studenters hjärtan) Andreas blev besviken när det visade sig att hemförsäkringen inte var på 50Kr året, utan 50Kr i månaden... Så då fick det vara. Vi f.d humanister, nuvarande samhällare, må inte vara bra på att räkna, men SÅ illa är det inte! Upp yours! Men godiset var gott.

Efter en lektion om EU snurrade vi runt i lundagård ett tag, tills Andreas kom fram till att han skulle åka hem och äta istället. Vi är verkligen som en fårskock utan ledare, som går dit de andra går utan att veta vart det leder. Men jag och Jon lyckades i alla fall ta oss till Gerda utan några större komplikationer. Diskuterade om lite olika sekter på vägen, verkligen intressant ämne, och så gott som outtömligt. När jag blir stor (pensionär) ska jag fånga in varenda Jehovas vittne som ringer på dörren och uppehålla dem i minst 3 timmar med berättelser om "den gamla goda tiden" för att sedan schasa ut dem utan att komma ihåg varför de kom dit från början. Längtar redan!

Lite bilder från snurrandet i Lundagård.

image11
Andreas provade "cykeln" det var vingligt, men den gick, och se, den lättar till och med från marken!
Men känslan är ganska vårig måste jag säga, blir lite sugen på att plocka fram cykeln själv.

image10
"Gräddhyllan" lyste i solskenet. Vackert.

image12
Titta så fint, AF-borgen... Verkligen.. fin. Tar inga vidare bilder med mobilen... Jädrans ljus i skärmen.

Träningen gick väll bra, men tröttheten lös igenom. Jag tyckte att det var en Bettan där, men Jon höll inte med. Han behöver verkligen sin ögonoperation, det var helt klart en Betta! Så det så.

image13
Så här glad var jon efter ett avklarat träningspass. Bilden är inte alls arangerad, inte alls!
Ska bli skönt att kunna skippa de där glasögona snart va? 4eyes 4 life!!!

Sen åkte jag hem och gjorde en Johan special, bestående av tre stekta ägg, ett paket bacon, en halv gurka och två brödskivor stekta i flottet! Aaaaah, hjärtinfarkt, här kommer jag!

Nu ska jag titta klart på House, en av de bästa serierna på TV just nu. Adios.


Kommentarer
Postat av: madelene

Åh, vad fina bilder! du är så duktig. Hoppas pizzan smakade!

2007-03-22 @ 02:05:47
URL: http://madelenes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0