Träning, falafel och sömn..eeh, föreläsning

Jaha, så är ytterligare en produktiv dag till ända. Vaknade vid åtta och var inte alls sugen på att lämna sängens trygga värme. Men efter att klockan ringt för fjärde gången lyckades jag faktiskt stiga upp! Ett litet steg för mig? men ett ännu mindre steg för mänskligheten. Nå, efter en stadig frukost bar det av mot Lund i en glest befolkad buss.

Träningen blev en underlig historia, då såväl delta, triceps, biceps, de obligatoriska brösten och magen fick sig en omgång. Det är spännande att gå och träna, alla möjliga typer av människor står att finna inom gymmets väggar. Tjejen med jättebenmusklerna, den åldrige men helt tydligt mycket starke mannen, och den tunne killen som med sned rygg försöker lyfta vikter i storleksordningen flodhäst. Och Bettan så klart. Men det är en annan historia.

Nåväl. När vi efter att ha tränat klart skulle låsa upp Andreas cykel upptäckte vi något helt otroligt! Andreas cykel, en rostbrun damcykel av årsmodell.. tja före Jesu födelse ungefär, HAR EN MAKE!! Hur stora är oddsen? En nästan lika patinerad blå herrcykel av exakt samma modell stod bredvid Andreas åkdon, de var riktigt söta ihop. Fascinerande.

Efter denna chockerande och intressanta upptäckt bar det av mot sunkfalafelhaket för en 15-kronorsfalafel. Inget intressant där.. mer än två töser varav en helt tydligt drogs med en otrogen pojkvän. Ack.. livets drama.

Föreläsningen för dagen hölls för ovanlighetens skull i Palestra och dess mycket flashiga aula. Med hela TRE skärmar och projektorer! Föreläsningen i sig var dock mördande tråkig. I pausen yrkade jag på att en misstroendeomröstning skulle hållas mot läraren, därefter löd planen att jag tog över klassen, vilken därefter skulle sysselsättas med ett pyramid- och palatsbygge. Och lite konkubiner, förståss. Jongo och övriga höll dock inte med, dålig stil om ni frågar mig. Nåväl, det var en solig och trevlig dag i Lund, som nu avslutas med den första vita fredagen på länge! Ett fyrkantsbeteende som jag hoppas kunna bota till nästa fredag. Det får vara allt.


Kommentarer
Postat av: jongo

Nooooooo, missade jag bettan vad är detta, jag trodde hon va förlorad för alltid. lika vacker som alltid antar jag, snyft

2007-03-17 @ 12:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0