Språkbaserade sociala interaktioner


Iggy säger (11:17):

"Den subjektiva känslan av kontinuitet och sammanhang vi har kan bli sett som en effekt av våra språkbaserade sociala interaktioner med andra människor och är en effekt som är mer illusorisk än verklig. "

Det är sånt här vi pratar om på morgonen. Djupt va?

Just "Språkbaserade sociala interaktioner" fastnade jag verkligen för. Vilket uttryck! "Jo, jag hade ju en Språkbaserad social interaktion med hyresvärden igår, och han sa att de skulle fixa det nu!" eller "Ursäkta kan ni möjligen genom Språkbaserade sociala interaktioner beskriva för mig hur jag, med hjälp av denna lokaliseringsanordning (karta) hittar till storgatan?"

Underbart, jag ska försöka använda det MINST tre gånger idag.

I övrigt ska vi träffas om en timme i gruppen och gå igenom lisas och emmas PM inför PM-opponeringen i morgon, fett ball. Och jag måste, motvilligt, lämna över Metodpraktikan till Malin. Jag känner att mitt hat har utvecklats till någon form av hatkärlek. Jag måste ha Metodpraktikan. I love to hate Metodpraktikan.

Nä, nu ska jag ha språkbaserade sociala interaktioner med en matbit, tror jag.

Tjooopp


Kommentarer
Postat av: Helen

du kanske kan få ha metodpraktikan hemma hos dig efter tentan

2008-04-29 @ 19:12:19
URL: http://raggsockar.blogg.se
Postat av: Malin of Team Supreme

Lova nu inte för mycket här Helen.
Eftersom jag med väääldigt stor sannolikhet kommer behöva göra omtenta är det troligt att jag behöver vårda helvetesboken under en liten period också....men sedan Johan=)

2008-04-29 @ 21:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0