Första dagen på praktiken och lastpallsfabriken!

jaaaa i dag var alltså första dagen på min 2 veckor långa praktik på Sydöstran! Den är i Sölvesborg och jag pendlar från Malmö.. så det blir ju en bit att ta sig, men det gör inte så mycket. 12 mil ungefär, tar 1h40min med öresundståget, det får jag stå ut med.

Första dagen gav i alla fall mersmak, var lite lätt skepptisk i början kanske, men detta kan bli hur bra som helst! har redan ett gäng knäck på gång som skall göras under veckan, kan bli fint. Blir även spännande att se vad som blir ens första publikation! Idag var jag t.ex på en lastpallsfabrik av alla ställen och tog lite bilder.

Herren som hade stället (20-årsjubileum, wohoo) ville absolut itne vara med på bild, ej heller hans kollegor, så det blev mest.. träpallar och sågspån. Dessutom höll de på att stänga stället för dagen. Nåja fick nog nån som var rätt hyffsad ändå..! Spännade att försöka navigera rätt också i totalt okänd mark.. Men kul bil att köra, blev förvånad över hur pigg den var, en Megané.

Nu är det väll snart läggdags, måste upp okristeligt tidigt i morgon.. HU!

(blir kanske litta dåligt med uppdates nu när jag bor hemma och allt.. men gör vad jag kan)

Tjing tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0