Glupska skrivare och avgaser

Hade en föreläsning idag, med ett par herrar från Reportrar utan gränser, spännande, bra att det finns sånna människor! 

Hade ju tänkt gå o plåta tidigt på morgonen, före föreläsningen 10.15.. men så blev det ju INTE. Gick istället efter en ganska lång lunch runt 13 och ställde mig vid en stor väg vid en järnvägskorsning. Stod först vid sidan av vägen o fick väll inge vidare spännande bilder. Sen valde jag istället att riskera livet (folk kör som GALNA!) och tog bilder från mitt i refugen, det blev mycket bättre. Men JÖSSES vad avgaser det är, höll på att hosta ihjäl. (tydligen hade lärar-Anna sett mig när jag stod o plåtade, såg visst lite kul ut)

När jag kommer tillbaka för att redigera bilderna, ser jag att ALLA har stora jobbiga fläckar över sig.. damn. Tips: gör rent linsen FÖRE! Nåja, inget som inte PS fixar. Blev en riktigt bra bild tillslut. Men när jag skulle skriva ut bilderna tills i morron uppstod nästa huvudbry. Inget kom ut. Och skrivaren spottade ut sida efter sida med A4 med bara några meningslösa tecken på. DAMN! och mina utskriftskrediter sjönk i takt med humöret. Det hela löste sig efter ett datorbyte (där utskrifterna var gratis! weee) Utskrifterna blev rödaktiga.. men men. O nu är texten klar också, så jag blev färdig med allt före klockan tolv! Häärligt att ha allt klart.

Dagens citat: Jag vill ta bort en bild.. men alla tycker att den är så jäkla fin! - Julia
                         Men hörru, JAG tycker att den är JÄTTEFUL! - Jag
                         TACK! - Julia *springer bort och kastar bild*

Dagens anteckningar.. som alltid väldigt informativa!

image62
                                              
 

Ja det var väll allt för idag! Och i morgon väntar en minst lika lång dag.. härligt.

Tjing tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0