Kärt återseende!!

För ett par månader sedan eller så, blev jag av med mina hemnycklar.. Ja, dumt som bara den! Och väldigt mystiskt. Skulle bara gå över till Björne och chilla lite, och dricka lite öl. Och det gjorde vi.. men sen när jag skulle gå hem igen upptäckte jag att de var väck! Borta och försvunna. Utplånade från jordens yta (och när de försvann var jag fortfarande spiknykter..!)

Eftersom Björne är en snäll människa fick jag bo hos honom i några dagar tills Jouren (bra namn.. inte öppet på en helg!!) kunde komma och öppna åt mig. Det skulle ha kostat 500kr, men jag slapp, och inte behövde jag betala byte av lås heller, det kunde vänta. Snällt, tack kvartersvärden!

Jag satte givetvis upp snygga lappar i alla husen här, och väntade.. men inget. Jag hade nästan gett upp hoppet, ja jag hade t.om tänkt ta ner lapparna igår. VILKEN TUR ATT JAG INTE GJORDE DET!! Ty idag, när jag o Linnéa satt i skolan och redigerade våra ST-texter klockan 10 på natten (ja vår klass är störd..) ringer en tjej.
- Hej... du hade satt upp lappar i huset om nyckar, röd svart vita? joo, jag har dem!
Jag tappar talförmågan ett tag.. sen fattar jag. YES! Herre gud vilken flax! Det visade sig att de haft mina nycklar ända sedan den olycksaliga dagen, men glömt att lämna in dem. Och först idag såg hon lappen, tur att jag inte tog ner dem! Men, nu är de hemma. Och jag är lycklig. Underbart! Och bäst av allt, jag fick tillbaka mitt jättefina nyckelband också.


image83
Vägen jag gick... och på den korta vägen blev jag av dem, spiknykter! Tydligen låg de i
korridoren! (lägg till 1000kubikmeter snö på bilden bara..)

image84
Aaah min älskling, välkommen hem!!! TACK GRANNE!!! (Det sjuka är att de varit på samma
våning, fast i andra korridoren, hela tiden! Så nära.. men ändå så långt borta).

Nu MÅSTE jag sova! Skall analysera Calles bilder inför hela klassen i morron.. 8.15 börjar vi dessutom. Det känns mindre pepp, men det är bara att sätta göra det.

Go natt o så!

Kommentarer
Postat av: Emma

BHahahahah grattis! :D

2008-03-19 @ 02:30:06
URL: http://pemzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0